Η νέα γέφυρα της Χαλκίδας, συνδέει την νήσο της Εύβοιας με την ηπειρωτική Ελλάδα. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος, καλωδιωτή γέφυρα, μετά αυτή του Ρίου-Αντιρρίου. Το συνολικό μήκος της γέφυρας είναι 694.5 μέτρα εκ των οποίων τα 215 είναι στον αέρα. Το έργο κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο 3,25 δις δραχμές. Οι εργασίες είχαν ξεκινήσει τον Μάιο του 1985 και η γέφυρα παραδόθηκε στη κυκλοφορία τον Ιούνιο του 1993.
Τα χιλιόμετρα που γλιτώνει ο διερχόμενος οδηγός είναι 8, αλλά δεν γλιτώνει μόνο αυτά. Πλέον τα αυτοκίνητα που θέλουν να πάνε στην βόρεια ή στην νότια Εύβοια δεν χρειάζεται να περάσουν μέσα από την πόλη της Χαλκίδας, γλιτώνοντας σημαντικό χρόνο. Το οδόστρωμα της γέφυρας περιλαμβάνει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και προστατευμένα πεζοδρόμια και στις δυο πλευρές της. Το συνολικό πλάτος της είναι 13 μέτρα ενώ το ύψος της είναι στα 35,5 μέτρα ώστε να γίνεται απρόσκοπτα η κυκλοφορία των πλοίων από κάτω της.
Η κατασκευή της γέφυρας συνάντησε διάφορες τεχνικές δυσκολίες, μιας και έπαιρνε κλίση προς την σκιερή πλευρά. Η λύση σε αυτό το πρωτόγνωρο πρόβλημα δόθηκε με το κρέμασμα 143 συρματοπλεγμάτων από τους πυλώνες, που δένονταν στο οδόστρωμα ώστε να το συγκρατούν. Τοποθετήθηκαν ειδικά στηθαία που προστατεύουν αυτά τα συρματόσχοινα από πιθανή πρόσκρουση με κάποιο όχημα. Οι ειδικοί μας διαβεβαιώνουν ότι και με δύο συρματόσχοινα κομμένα, η γέφυρα θα συνέχιζε τη λειτουργία της, και θα γινόταν η αντικατάστασή τους χωρίς καν να διακοπεί η κυκλοφορία.






Η καλωδιωτή γέφυρα της Χαλκίδας βρίσκεται στον κυρίως οδικό άξονα που ενώνει την Εύβοια με την ηπειρωτική Ελλάδα.